به بهانه برگزاری دربی ۸۵ پرسپولیس و استقلال/ باز هم دست در جیب هوادار

دربی پرسپولیس و استقلال قرار است روز ۳۱ تیرماه در آلمان برگزار شود   به گزارش کیوسنا, ظهر امروز بود که اسپانسر دربی پرسپولیس و استقلال توضیحات زیادی را درباره چگونگی برگزاری این بازی به خبرنگاران داد.از همان روزی که خبر برگزاری این بازی رسانه ای شد این سوال برای خیلی ها پیش آمد که […]

دربی پرسپولیس و استقلال قرار است روز ۳۱ تیرماه در آلمان برگزار شود

 

به گزارش کیوسنا, ظهر امروز بود که اسپانسر دربی پرسپولیس و استقلال توضیحات زیادی را درباره چگونگی برگزاری این بازی به خبرنگاران داد.از همان روزی که خبر برگزاری این بازی رسانه ای شد این سوال برای خیلی ها پیش آمد که  برگزاری این بازی چه سودی برای دو تیم و البته اسپانسر دارد؟

ابتدا بحث بلیت فروشی بازی مطرح شد که با اعلام رقم بلیت ها و پیش بینی حداکثری استقبال کنندگان مشخص شد که رقم زیادی دست آنها را نخواهد گرفت!چرا که فرض بر این است که پول حاصل از فروش بلیت ها خرج هزینه های برگزاری مسابقه،شامل اجاره ورزشگاه،هواپیما،محل اقامت و … شود.

این در حالی است که خیلی ها از پخش تلویزیونی حرف زدند(که هنوز مشخص نیست این بازی را تلویزیون ایران پخش کند یا نه) و بعضی ها هم پای تبلیغات محیطی و …را به میان کشیدند.اما همه این منابع درآمد زایی را که کنار بگذاریم یک راه حل خیلی ساده وجود دارد برای اینکه بخش اعظمی از هزینه هایی که انجام می شود تامین شود. این بار هم مثل تمام دفعات قبل پای هواداران در میان است.همان هایی که روزانه ۲۰۰ تومان هزینه می کنند تا پشت تیمشان باشند. تا وقتی آنجا که بی پولی و حواشی بر تیم فشار می آورد؛ وقتی که فیفا تهدید به محرومیت شان می کند رگ غیرت شان باد کند و بیرون بزند،سینه سپر کنند و بگویند،ما هستیم،اجازه نمی دهیم تیم مان مشکل مالی داشته باشد. اما کدام مشکل مالی؟ جدا از اینکه دو تیم دولتی هستند و از بودجه دولتی ارتزاق می کنند قرار بر این بوده که اسپانسر هم نقش مکمل را داشته باشد تا گره ای از مشکلات آنها باز شود نه اینکه دو تیم منبعی باشند برای مانور عده ای خاص و دخالت در امور جاری دو غول بزرگ فوتبال ایران.

بر اساس ادعای قبلی خود اسپانسر بیش از دو میلیون هوادار در سامانه ای که تعریف کرده اند عضو هستند.فرض را اگر بر دو میلیون نفر ثابت بگیریم می شود ماهی ۱۲ میلیارد تومان.یعنی سهم هر باشگاه ۶ میلیارد تومان.حالا از این رقم هنگفت چه مقدار به باشگاه می رسد و چه مقدار را اسپانسر به جیب می زند؟

برگزاری دربی ۸۵ بهانه ای شد تا دوباره به یک نکته حساس اشاره شود.این بار هم به صورت زیر پوستی دارد اتفاقاتی می افتد که فقط و فقط هوادار را تحریک به زدن پیامک می کند.آیتم هایی از قبیل اینکه هواداران ترکیب را می چینند،هواداران بازیکنان مورد علاقه خودشان را انتخاب می کنند و این هواداران هستند که در بازی تعویض می کنند از چه طریقی انجام خواهد شد؟ بر اساس توافقات قبلی قرار بر این بوده که هوادارن بازیکنان مورد علاقه خودشان را در از طریق پیامک مشخص کنند.اتفاقی که ظاهرا بر قرار است و سایر کارهای دیگر مثل تعویض بازیکنان و …هم از این طریق انجام خواهد شد.فرض برای هر تیم را اگر همان یک میلیون هوادار در نظر بگیریم مشخص می شود که بخش اعظمی از هزینه های دربی ۸۵ از چه راهی تامین می شود و باز هم دست در جیب هواداران است که …

 

انتهای پیام./